Los modelos de negocio de la televisión en internet en el mercado latinoamericano

DSpace/Manakin Repository

Los modelos de negocio de la televisión en internet en el mercado latinoamericano

Show full item record

Title: Los modelos de negocio de la televisión en internet en el mercado latinoamericano
Author: Bizberge, Ana
Abstract: La investigación aborda el pasaje a internet de la industria televisiva a partir del análisis de los cinco grupos infocomunicacionales más importantes de la región: Grupo Televisa en México, Grupo Globo en Brasil, Grupo Cisneros en Venezuela, Grupo Clarín en Argentina y Grupo Telefónica. Si bien se tiene en cuenta que Telefónica posee presencia en trece países de Latinoamérica, el trabajo se focaliza en el caso argentino, considerando Telefé (canal de TV abierta) y el servicio On Video de Telefónica de Argentina.This research addresses the television industry’s passage to the internet through an analysis of the region’s five most important info-communications groups: Televisa Group in Mexico, Globo Group in Brazil, Cisneros Group in Venezuela, Clarín Group in Argentina, and Telefónica Group. Since Telefónica operates in thirteen Latin American countries, this paper focuses on the Argentine case, considering Telefé (free-to-air TV channel) and Telefónica’s On Video service in Argentina.
URI: http://hdl.handle.net/123456789/252
Date: 2015-06


Files in this item

Files Size Format View
Los modelos de negocio....pdf 753.1Kb PDF View/Open

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account