• Login
    View Item 
    •   DSpace Home
    • Escuela de Educación
    • MDIE Trabajo Final de Maestría
    • View Item
    •   DSpace Home
    • Escuela de Educación
    • MDIE Trabajo Final de Maestría
    • View Item
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Browse

    All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

    My Account

    LoginRegister

    Statistics

    View Usage Statistics

    Las estrategias de gestión frente al desafío de promover el compromiso de los docentes con la misión institucional. El equipo docente y su labor frente a la misión institucional.

    Thumbnail
    View/Open
    Texto completo (2.254Mb)
    Date
    2020-04
    Author
    Torres, María José
    Director/a
    Durand, Julio
    Metadata
    Show full item record
    Abstract
    En el presente trabajo propusimos indagar las estrategias de gestión que promueven el compromiso docente con la misión institucional, en el marco de una institución educativa católica de la Ciudad de Buenos Aires. Consideramos que la vinculación entre los conceptos de motivación y formación de competencias docentes resulta clave para promover el compromiso docente con la misión institucional. Presentamos un cuadro de cuatro cuadrantes que se corresponden con cuatro grupos de docentes, que cuentan con mayor o menor grado de competencias y motivación frente a la misión. La implementación de un diagnóstico acertado permite a la institución establecer en qué cuadrante o estadios se encuentra ubicado su personal. Así el equipo directivo cuenta con una herramienta que le permite identificar las áreas que requieren del diseño de estrategias de gestión diferenciadas con el fin de fortalecer el compromiso docente con la misión institucional. Esta herramienta de gestión resulta aplicable a otras instituciones, tanto de gestión privada como estatal.
     
    In this paper, we set out to investigate the management strategies that promote the teaching commitment to the institutional mission, within the framework of a Catholic educational institution in the City of Buenos Aires. We consider that the link between the concepts of motivation and the formation of teaching competencies is key to promoting the teaching commitment to the institutional mission. We present a table of four quadrants that correspond to four groups of teachers, who have a greater or lesser degree of competence and motivation towards the mission. The implementation of an accurate diagnosis allows the institution to establish in which quadrant or stages its staff is located. Thus, the management team has a tool that allows it to identify the areas that require the design of differentiated management strategies in order to strengthen the teaching commitment to the institutional mission. This management tool is applicable to other institutions, both private and state.
     
    URI
    https://riu.austral.edu.ar/handle/123456789/998
    Collections
    • MDIE Trabajo Final de Maestría

    xmlui.dri2xhtml.structural.info-link
    Licencia Creative Commons
    xmlui.dri2xhtml.structural.contact-link1 - xmlui.dri2xhtml.structural.contact-link2
    xmlui.dri2xhtml.structural.info-link2
     

     


    xmlui.dri2xhtml.structural.info-link
    Licencia Creative Commons
    xmlui.dri2xhtml.structural.contact-link1 - xmlui.dri2xhtml.structural.contact-link2
    xmlui.dri2xhtml.structural.info-link2