• Login
    View Item 
    •   DSpace Home
    • Escuela de Educación
    • MDIE Trabajo Final de Maestría
    • View Item
    •   DSpace Home
    • Escuela de Educación
    • MDIE Trabajo Final de Maestría
    • View Item
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Browse

    All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

    My Account

    LoginRegister

    Statistics

    View Usage Statistics

    Las estrategias de gestión frente al desafío de promover el compromiso de los docentes con la misión institucional. La misión. Liderazgo, identidad y coherencia institucional.

    Thumbnail
    View/Open
    Texto completo (1.992Mb)
    Date
    2020
    Author
    Mendioroz, Maria
    Director/a
    Durand, Julio
    Metadata
    Show full item record
    Abstract
    El presente trabajo se propone indagar en las estrategias de gestión que promueven el compromiso docente con la misión institucional en una escuela de nivel secundario de la Ciudad de Buenos Aires. Para ello se propone una herramienta que permite identificar las fortalezas y debilidades en relación a las competencias (saber, saber hacer y saber ser) y la motivación (extrínseca, intrínseca y trascendente) de los docentes. Esta herramienta permite desarrollar un plan de mejora y diseñar las estrategias de gestión necesarias con el objetivo de fortalecer las competencias e intensificar la motivación del equipo docente en su vinculación con la misión institucional. Una clara definición de la misión institucional y un liderazgo directivo centrado en ella, transmiten identidad y alientan a las personas para que sus acciones tengan como referencia la misión enunciada y sean coherentes con ella.
     
    The aim of this work is to probe into management strategies promoting educators’ commitment with the institutional mission of a high-school institution in the City of Buenos Aires. For this end, a tool is proposed to identify competence-related strengths and weaknesses (knowledge, know-how, and know-how-to be) and (extrinsic, intrinsic, and trascendental) motivation of educators. This tool allows to develop an improvement plan and design any necessary management strategies in order to strengthen competencies and increase motivation on the educators’ team in terms of their relation with the institutional mission. A clear statement of the institutional mission and a managerial leadership based on such mission, conveys identity and fosters people to carry out mission-based actions in a coherent fashion with the mission statement.
     
    URI
    https://riu.austral.edu.ar/handle/123456789/985
    Collections
    • MDIE Trabajo Final de Maestría

    xmlui.dri2xhtml.structural.info-link
    Licencia Creative Commons
    xmlui.dri2xhtml.structural.contact-link1 - xmlui.dri2xhtml.structural.contact-link2
    xmlui.dri2xhtml.structural.info-link2
     

     


    xmlui.dri2xhtml.structural.info-link
    Licencia Creative Commons
    xmlui.dri2xhtml.structural.contact-link1 - xmlui.dri2xhtml.structural.contact-link2
    xmlui.dri2xhtml.structural.info-link2