• Login
    View Item 
    •   DSpace Home
    • Instituto de Ciencias para la Familia
    • ICF Artículos
    • View Item
    •   DSpace Home
    • Instituto de Ciencias para la Familia
    • ICF Artículos
    • View Item
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Browse

    All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

    My Account

    LoginRegister

    Statistics

    View Usage Statistics

    Misión educativa familiar y desarrollo humano

    Thumbnail
    View/Open
    Mision educativa....pdf (208.9Kb)
    Date
    2015
    Author
    Castro Sánchez, Mariángeles
    Metadata
    Show full item record
    Abstract
    El presente artículo promete explorar algunas dimensiones relativas al alcance de la misión educativa familiar como base de un desarrollo humano positivamente sustentable. Describimos para ello la naturaleza multidireccional e interactiva de toda relación educativa, en tanto proceso que contiene y modifica a cada uno de los actores intervinientes, reconociendo una educación familiar comprensiva de la socialización y sus efectos -enculturación y personalización- y longitudinalmente signada por el desarrollo emocional de sus miembros, como pauta facilitadora o inhibidora de un desarrollo humano integral. Dada la trascendencia de la misión propia de la familia y las dificultades añadidas por el contexto social, se torna urgente una reflexión que preceda a la acción generadora. La aproximación a ciertos aspectos que se recortan como elementales para la concreción exitosa de la misión aludida es, pues, el objetivo de estas páginas.
     
    This article explores some dimensions related to the achievement of the family’s educational mission as the basis for a truly sustainable human development. We describe the multidirectional and interactive nature of any educational relationship as a process that contains and modifies each of the actors involved. We recognize the socialization effects of a comprehensive family education -culturalization and personalisation- which are longitudinally marked by the emotional development of its members. These effects can act as either a facilitator or inhibitor of integral human development. Given the vital importance of the mission of family and the difficulties created by the social context, this analysis becomes urgent. The approach to certain aspects that are presented as elementary for the successful completion of this mission is therefore the main focus of this work.
     
    URI
    https://riu.austral.edu.ar/handle/123456789/426
    Collections
    • ICF Artículos

    xmlui.dri2xhtml.structural.info-link
    Licencia Creative Commons
    xmlui.dri2xhtml.structural.contact-link1 - xmlui.dri2xhtml.structural.contact-link2
    xmlui.dri2xhtml.structural.info-link2
     

     


    xmlui.dri2xhtml.structural.info-link
    Licencia Creative Commons
    xmlui.dri2xhtml.structural.contact-link1 - xmlui.dri2xhtml.structural.contact-link2
    xmlui.dri2xhtml.structural.info-link2