• Login
    View Item 
    •   DSpace Home
    • IAE Business School
    • Economía
    • IAE-EC Artículos
    • View Item
    •   DSpace Home
    • IAE Business School
    • Economía
    • IAE-EC Artículos
    • View Item
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Browse

    All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

    My Account

    LoginRegister

    Statistics

    View Usage Statistics

    Thinking about the financial and economic crisis: Some brief notes on its causes and remedies

    Thumbnail
    View/Open
    21 modificado.pdf (133.3Kb)
    Date
    2009
    Author
    Crespo, Ricardo
    Metadata
    Show full item record
    Abstract
    An economic crisis is an unexpected phenomenon with strong consequences for nations, institutions and people’s wealth, habits, and behaviors. It departs from the ‘normal’ evolution of the affairs foreseen by economic theory. It makes the claim for new theoretical explanations. It surprises the economic agents (individuals, firms and governments) that try to ascertain what kind of phenomenon they are facing in order to decide the appropriate actions to undertake. It calls for revisions of theory, plans and expectations. Overall, a crisis calls for an explanation which clarifies its causes.
    URI
    https://riu.austral.edu.ar/handle/123456789/336
    Collections
    • IAE-EC Artículos

    Related items

    Showing items related by title, author, creator and subject.

    • Pedagogía de la Virtud: el desarrollo de la estudiosidad en estudiantes en transición a la universidad. Diseño de un Plan de intervención. 

      Quiroga, Marianela (Universidad Austral. Escuela de Educación., 2020)
      La estudiosidad se considera fundamental en la formación del estudiante, sobre todo en aquellos que han de continuar estudios universitarios. Tal es así que, en el presente trabajo, se profundiza tanto en el fundamento ...
    • El aprender a aprender y la proyección temporal de estudiantes de ciencias empresariales 

      Daura, Florencia Teresita; Adrogué, Cecilia; del Río, Dolores; Favarel, Ignacio (Revista de Orientación Educacional, 2019)
      El estudio del aprendizaje autónomo está presente en la agenda educativa y académica desde hace varias décadas y cobró aún más vigencia a partir del interés por propiciar que los alumnos universitarios sean capaces de ...
    • Imputación vs. causalidad. Sobre los tópicos fundantes de la responsabilidad penal 

      Schonfeld, Leonardo Augusto (Facultad de Derecho de la Universidad Austral, 2023-12)
      Se aborda en este artículo la tarea de investigar los distintos lugares de la teoría del delito en los que el concepto de causalidad podría tener relevancia, e intentar, de ese modo, superar la rígida ubicación en el ámbito ...

    xmlui.dri2xhtml.structural.info-link
    Licencia Creative Commons
    xmlui.dri2xhtml.structural.contact-link1 - xmlui.dri2xhtml.structural.contact-link2
    xmlui.dri2xhtml.structural.info-link2
     

     


    xmlui.dri2xhtml.structural.info-link
    Licencia Creative Commons
    xmlui.dri2xhtml.structural.contact-link1 - xmlui.dri2xhtml.structural.contact-link2
    xmlui.dri2xhtml.structural.info-link2