• Login
    View Item 
    •   DSpace Home
    • Comunicación
    • FC Capítulos de libros
    • View Item
    •   DSpace Home
    • Comunicación
    • FC Capítulos de libros
    • View Item
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Browse

    All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

    My Account

    LoginRegister

    Statistics

    View Usage Statistics

    Hacia la creación de la asociación de usuarios de medios audiovisuales en Argentina: propuesta interdisciplinaria para promover la “participa-acción” de las audiencias argentinas

    Thumbnail
    View/Open
    Texto completo (556.5Kb)
    Date
    2014
    Author
    Fabbro, Gabriela
    Metadata
    Show full item record
    Abstract
    La nueva Ley de Servicios de Comunicación Audiovisual (26.522) vigente en Argentina exige que la audiencia sea integrada en el circuito televisivo (Artículos 19 y 20, Defensoría del Público de Servicios de Comunicación Audiovisual). En este contexto, el Observatorio de la TV se propone socializar el debate sobre las posibilidades de integración de la llamada “recepción televisiva” argentina dentro de los actores del circuito televisivo nacional. La presente ponencia parte de un análisis genérico de la situación actual de la recepción y la industria televisiva en Argentina, para después profundizar en una evaluación exhaustiva de las entidades representativas del público a nivel nacional) e internacional. Luego, se propone un modelo de entidad representativa de los consumidores de contenidos audiovisuales argentinos.
     
    The new Law on Audiovisual Communication Services (26,522) in force in Argentina requires the audience to be integrated in the television circuit (Articles 19 and 20 of the Public Defender of Audiovisual Communication). In this context, the Observatory aims socialize TV debate on the possibilities of integration of Argentina called "television reception" inside the actors of the national television circuit. This presentation of a generic analysis of the current situation of the reception and the television industry in Argentina, and then delve into a comprehensive assessment of representative entities of the public at national level) and international. Then, a model of consumer representative body of Argentine audiovisual content is proposed.
     
    URI
    https://riu.austral.edu.ar/handle/123456789/307
    Collections
    • FC Capítulos de libros

    xmlui.dri2xhtml.structural.info-link
    Licencia Creative Commons
    xmlui.dri2xhtml.structural.contact-link1 - xmlui.dri2xhtml.structural.contact-link2
    xmlui.dri2xhtml.structural.info-link2
     

     


    xmlui.dri2xhtml.structural.info-link
    Licencia Creative Commons
    xmlui.dri2xhtml.structural.contact-link1 - xmlui.dri2xhtml.structural.contact-link2
    xmlui.dri2xhtml.structural.info-link2